17.6.13

TOMMY HILFIGER DESCRIPTION


Als een van s’werelds meest toonaangevende lifestyle merken, staat Tommy Hilfiger voor een superieure stijl, kwaliteit en waarde. De essentie van “the American dream” is de filosofie van het merk, de klassieke Amerikaanse stijl is dan het uitgangspunt. Het merk biedt een frisse draai aan, aan het ‘preppy’ mode genre. Tommy Hilfiger zit in het middenhoge segment en heeft een daarop aansluitende prijsklasse.

 Sinds het ontstaan van Tommy Hilfiger Group in 1985 is het merk uitgegroeid tot een bedrijf met een waarde van maar liefst $4.6 biljoen. Het assortiment bestaat uit prachtig ontworpen mode met een hoge kwaliteit voor vrouwen, mannen en kinderen. Ook hebben ze een aparte lijn voor sportkleding, denim en producten zoals accessoires en parfums. Het merk kan worden gevonden in eigen winkels maar ook in speciaalzaken en warenhuizen. Tommy Hilfiger hoort bij het algemene beeld van mode en heeft een enorm hoge naamsbekendheid, ze hebben maar liefst 1,000 eigen winkels over de hele wereld.

Verder over de stijl van het merk… Tommy Hilfiger staat bekend om de preppy look meets collegewear, dat thema wordt continue gebruikt als inspiratiebron. Denk aan kwalitatief hoogwaardige producten met een prachtige afwerking. Het is geen trendsettend merk omdat Tommy Hilfiger staat voor een tijdloze look. Ze hebben elk seizoen dus vaak een terugkerend kleurschema en vaste klassieke items zoals de beroemde ‘Tommy’ jeans en het poloshirt. De reden waarom Tommy Hilfiger geen trendsettend merk is, is naar mijn mening omdat het zich in de markt neer zet als een ‘lifestyle brand’. Het gaat dus om een levensstijl, niet om tijdelijke trends.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten